joi, 19 februarie 2009

Inspectoratele scolare se vor transforma în directii judetene

Ministrul Hardau are de gand sa schimbe inspectoratele scolare în directii judetene pentru învatamânt si pe inspectorii scolari în directori. Fara a preciza, insa, care sunt costurile pe care bugetul trebuie sa le suporte in acesta situatie.

În curând, ministrul educatiei, Mihail Hardau, va schimba inspectoratele scolare în directii judetene pentru învatamânt si pe inspectorii scolari în directori. În proiectul privind Legea învatamântului preuniversitar nu se specifica însa care sunt costurile pentru asemenea schimbari prin care amicii sai politici sau de taclale vor fi eternizati in functii de directori.

„Directiile judetene pentru învatamânt preuniversitar sunt institutii deconcentrate de specialitate în subordinea Ministerului Educatiei care asigura coordonarea unitatilor de învatamânt din judet sau municipiul Bucuresti, evaluarea procesului educativ si cea institutionala, dezvoltarea profesionala a resurselor umane din învatamântul preuniversitar“, se stipuleaza la articolul 91, alin 1, din amintitul proiect. Mai exact, aceasta schimbare vrea sa fie, în opinia ministrului Hardau, o „revolutie“, o noua etapa la „reforma“ deja demarata de acesta. Altfel spus, inspectorii de specialitate vor disparea, deoarece se preconizeaza ca acestia sa fie transformati in functionari publici. Cu alte cuvinte, toti amicii politici, de cartier sau de sprit ai ministrului vor fi însurubati, pe vecie, în functii, iar schimbarea acestora, indiferent de capacitatile manageriale dovedite, nu va mai fi posibila ca pâna acum, dupa alegerile parlamentare sau la schimbarile de ministri. Desi în textul
de lege se stipuleaza ca aceste institutii vor fi subordonate ministerului, situatia este cu totul alta, deoarece întreaga activitate va fi avizata de catre primari. Subordonarea fata de minister se va reduce numai la activitatea de aplicare a programelor scolare. Totodata, aceasta schimbare presupune, potrivit unui inspector scolar de la Capitala, o cheltuiala de câteva miliarde de lei: noi criterii de salarizare, alte organigrame de functionare, schimbarea stampilelor.

Scolarizarea elevilor, prin primarii
Dintre atributiile noilor directii, descrise în proiect, se precizeaza ca acestea „împreuna cu administratia publica locala va asigura scolarizarea elevilor si va monitoriza participarea la cursuri a acestora pe durata învatamântului obligatoriu“. Tot prin primarii, directiile judetene de învatamânt va propune Ministerului Educatiei reteaua de scoli, „în conformitate cu politica educationala teritoriala, si va înainta acestuia documentele strategice privind dezvoltarea economica si sociala la nivel regional. Practic, aceasta mutare institutionala este departe de a fi ceea ce Mihail Hardau declara la începutul mandatului sau de ministru: „Unitatile de învatamânt si inspectoratele scolare vor avea în curând autonomie manageriala“. Mai mult, ministrul doreste ca „directorul Directiei judetene pentru învatamânt preuniversitar si cel al Casei Corpului Didactic sa fie numit prin ordin de ministru, în urma promovarii concursului de evaluarea a competentelor profesionale si manageriale. De asemenea, la Consiliul judetean se va organiza un departament responsabil cu asigurarea si administrarea
resurselor materiale si financiare. Numai acest departament va putea înfiinta scoli sau licee.

Videanu «ne-a linistit»: Studiul pentru parcari va fi platit de straini

Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, a dorit sa închida gura „clevetitorilor“ care l-au acuzat ca arunca banii contribuabililor afirmând ca „pentru studiile privind amplasarea si construirea celor 20 de parcari pe inelul central al orasului, ale caror costuri se ridica la 600.000 de euro, municipalitatea nu plateste nici un ban din propriul buzunar, aceasta suma fiind un grant obtinut de la o banca europeana“. Totodata, a reiterat ideea ca, odata construite parcarile subterane, cele de suprafata gestionate de firma Dalli vor disparea. În ceea ce priveste acuzele consilierilor PSD referitoare la necolectarea amenzilor acordate de catre ARBAC firmei Apa Nova, edilul-sef „s-a mirat“: „nu am fost informat despre ceea ce s-a întâmplat între ARBAC si Apa Nova. Ca primar nu am putut sa intervin, însa constatând ca activitatea acesteia nu se ridica la nivelul serviciilor contractate, am decis formarea unei comisii de ancheta din partea primariei“. Referitor la nedumerirea gospodarului sef al Capitalei, era mai simplu sa consulte conducerea ARBAC si afla motivul neachitarii amenzilor de catre Apa Nova. Potrivit directorului tehnic al ARBAC, Radu Dumitrescu, Apa Nova Bucuresti are de platit penalizari in valoare de 6,6 milioane euro. Pentru ca municipalitatea sa incaseze aceste penalitati trebuie ca primarul general sa deruleze procedurile de accesare a garantiei de executie. „Mai precis, primarul trebuie sa deschida un cont special de incasari, prevazut si in contractul de concesiune, incasari care au ca destinatie compensari ale utilizatorului prejudiciat, subventii pentru investitiile concesionarului in vederea reducerii tarifelor si pentru stabilirea rezervelor pentru situatia incetarii contractului“, ne-a declarat Radu Dumitrescu.

Privitor la zvonul despre cererea de retrocedare a Pietei Alba Iulia din sectorul 3, primarul a precizat ca „nu are informatii suficiente“, iar despre exproprierile de la Basarab a mai precizat ca sunt patru familii care refuza în continuare oferta Primariei si ca „municipalitatea nu va plati mai mult decât a propus“.