sâmbătă, 15 august 2009

De necrezut!

In baza Ordonantei de Urgenta nr. 134/2005 a fost reglementata functionarea celei mai importante institutii in combaterea coruptiei la nivel inalt, Parchetul
National Anticoruptie, transformat, ulterior, in Departamentul National Anticoruptie (DNA).
Un rol esential in organizarea acestei institutii i-a revenit ministrului Justitiei de la vremea aceea, doamna Monica Macovei. De atunci si pana in prezent, legea (vorba vine "lege", caci n-a fost niciodata trecuta prin Parlament, ramanand revocabila prin excelenta) a fost privita de masa
politicienilor corupti ca un "spin in ochi".
Masei politicianiste, puternic
reprezentat in Parlament, ii lipsea, insa, curajul sa sfideze masa electoratului prin anularea ei. Nici nu era nevoie! Asa cum era ea redactata, Ordonanta conceputa sa-i cerceteze penal pe demnitari era neconstitutionala. De ce? Fiindca articolul 73 aliniat 3, litera l, din Constitutie prevede ca pentru reglementarea functionarii instantelor judecatoresti este nevoie de o lege (altfel spus, o ordonanta de urgenta este insuficienta) si nu o lege simpla, ci una organica, adica adoptata de Parlament cu un anumit cvorum. Ceea ce nu s-a facut!
Prin acest truc, constructia juridica a combaterii coruptiei a prezentat o fisura de care marii corupti se puteau, oricand, prevala spre a invoca neconstitutionalitatea ei. Si, in fapt, la 11 mai 2009, Inalta Curte de Casatie si Justitie a admis exceptia de neconstitutionalitate, ridicata de aparatorul fostului premier, Adrian Nastase, invinuit de coruptie.
Concluzia: nu este vorba doar de ceea ce presa a numit "macelarirea" legilor anticoruptie, prin repetate modificari, ci de sabotarea camuflata a proceselor intentate unor personaje politice de mare calibru, precum fostul premier Adrian Nastase, fostul ministru Paul Pacuraru si altii, precum si de o favorizare pe cale legislativa a marii coruptii... De necrezut!